kolmapäev, 14. november 2012

Imeilus päikseline hommik ja mina suutsin oma ainukese asjaliku stafiga niimoodi kiskuma minna, et toolid lendasid. Ja seda ainult selle pärast, et ta ei pannud kohe päevitustoole sinna, kuhu mina soovisin ja kui käskisin ümber tõsta, siis tegi seda minu meelest liiga hapu näoga. Ma tunnen teda juba piisavalt kaua, et aru saada, et talle ei meeldinud see käsutamine ja kui ma talle seda ütlesin, läksimegi sõnelema. Meie kisma on muidugi kõrvaltvaatajale ilmselt üsna naljakas, sest mina karjun tema peale eesti-inglise segakeeles ja tema vastab omaltpoolt khmeeri-inglise sõimuga. Õnneks pole me vist pika vihaga teineteise vastu, sest natuke hiljem ajab see karjumine meid mõlemaid naerma, vabandame ja minu õigus jääb peale taaskord (valge inimene ju), kui mu nõudmine pole just viimase peal absurdne olnud.
Ülejäänud staff seisab aga kogu selle aja valvelseisakus, ning üritab mind toidu pakkumise või muidu veiderdamisega maha rahustada, sest arvestades mõlemapoolset temperamenti, on alati oht, et üks hetk anname teineteisele kere peale :)
Nüüdseks on muidugi torm möödunud, papayasheik lepituseks ära joodud, ning igapäevaelu läheb edasi. Ehitusmehed on kadunud kolmeks tunniks lõunale, nagu tavaliselt, Khemera koju magama läinud, Tyra ja DJ (Amap) magavad "monkeyhouses" ehk poistetoas ja meie Sofiaga teritame lihtsalt Saiha peal keelt.
Pagana moodi palav päev tõotab taaskord tulla, kuigi mingi tuuleõhk ikka liigub.
Selle palavuse tõttu ärkab kohalik rahvas hommikul koos päikesetõusuga, ehk siis kella kuue paiku. Siis pole kuumus nii tappev ja saab normaalselt askeldada. Söövad ju khmeerid hommikus samuti kella kuue, poole seitsme vahel. Ning mitte ei sööda nii, nagu valged, võileiba või putru, vaid ikka riisi kala, või lihaga. Mitte midagi ülitugevat, kuid meie mõistes ikkagi tubli lõunasöök on neil hommikueineks. Üldse söövad khmeerid päevas viis-kuus korda. Kolm korda siis tugevalt, ekh minu meelest hullupööra palju ja kaks-kolm korda natuke. Pluss veel kõikvõimalikud kärudelt- pottidest pakutavad tänavasnäksid (teod, pähklid, puuviljad, ja vedel magus mögin, mis maitseb minu meelest jubedalt. Igatahes, arvestades seda, et hommikusöök on nii varajane, pole midagi imestada, et ehitajad juba kell 11 hommikul lõunale kihutavad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar