pühapäev, 30. juuni 2013

 Noh, nüüd siis siin maal ka see nali tehtud, et käidud lausa kaks korda hambaarsti juures.
Olin küll kuulnud eelmise aasta talvituvate eestlaste käest, et raha kokkuhoiu mõttes ravi hambaid ainult Cambodias, aga euroopa inimene on ju umbusklik. Ei saa olla arengumaal mingit normaalset arstiabi.!!!
Aga kujutage ette - saab! Täpselt nii, nagu mu koer sattus  väga hea venelasest veterinaari juurde, olen mina sattunud väga hea khmeerist dentisti juurde.
Esimest korda oli muidugi naljategemine, sest mul kukkus esihambast lihtsalt pisike plomm ära. Kham viis mind siis ühe arsti juurde peatänava ääres. Selline pisike kahe kabinetiga putka, kus teisel korrusel elab tohtrionu perega. Õeks-assistendiks ta oma proua. Ja ma olin kindel, et kabinetti astudes ootavad mind ees käsidrell ja sepahaamer´+tangid. Kuid ei - ootas hoopis  täiesti tasemel tehnika ja ka hamba ümber ei löödud pool tundi tantsu nagu eestis, et raha rohkem välja pressida, vaid siuh-sauhh  - viis minutit oli kõik puhastatud ja valgusplomm paigas. Ei mingit sonkimist ega solberdamist suus pool tundi. Ja plomm muide põsib juba kuu aega, ning ka hammas polnud valus peale puurimist plommimist. Eestis tavaliselt pakitseb see veel paar päeva. Hinnavahest ma ei räägigi. Esimene visiit oli 10 dollarit. Täna läks 5 taala rohkem,, sest hammas tuli välja tõmmata. Kiidulaulu ma veel ei laula, sest tuimestus toimib veel ja pool nägu, ning nina on minu juurest veel ära. Aga vaatama - eestis on kaks viimast korda mul  peale hamba väljatõmbamist löönud infektsiooni ja olen mituhead nädalat lidunud hambaauku puhastama, enne kui kinni hakkas kasvama. Siin läks ka muidugi tõmbamine püris raskelt, aga tehnoloogia on neil kuidagi teine. Ei raiutud kuskilt igeme ääri lahti, ega midagi, hoopis sehkendas  puuriga ja siis kruvis natuke mingi riistapuuga. pärast kontrollis kõik üle ja torkas mulle mingid tabletid kaasa, mis vaigistavad valu ja ei lase  palavikul-põletikul tekkida. tuimestus oli ka hämmastav. Arst polnud esimesse punkti süstimist veel lõpetanud, kui mul juba mokk töllakil oli ja midagi ei tundnud. Jäi ära see viis minutit praadimist ja ootamist kuni suu tundetuks muutub.
 Praeguse seisuga tundub, et siin on hambaravi tõesti heal tasemel. Igal juhul teatas onku, et kahe nädala pärast saab vaadata, mis me väljatõmmatud kohale istutame. Sinna oleks sobiv väike tehishammas organiseerida ja see ei pidada tema jutu järgi suurt kallis olema. Tundub, et teen ära. nagunii, on mul teisel pool suus ka üks ravi vajav kihv veel ripakil ja ka vaja üks uus klots paigutada, et kobe välja näha.
Kuid igal juhul nüüd tean, et silmaarsti ja  ambaarsti eestis vahetan ma siinsete vastu. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar