pühapäev, 9. detsember 2012

Minu Cambodia!
Minu Cambodia on varajane hommikutund, kui allkorruse naised teevad tule alla oma väligrillidele ja hakkavad pottide-pannidega kolistama.
Minu Cambodia on rõõmsalt viipav motojuht, kes teab, mis kell ma toast välja astun, et alla randa sõita.
Minu Cambodia on koristamata ja ja korralikult sulgemata baar, mida pole tõhjaks tehtud vaid sellepärast, et keegi stafist jääb alati siia valvele, kui boss kustub.
Minu Cambodia on kõige selle segaduse keskel alkoholi järgi haisev boss, kes isegi ei kuule, mis ümberringi toimub ja keda tuleb jalule aidata.
Minu Cambodia on boss, kes peale äratamist mulle kõri kallale sööstab, sest olen julgenud teda füüsiliselt äratada ja teatada, et ta on jälle purjus.
Minu Cambodia on õlleklaas, millega pean bossi rünnaku peatama, sest muidu homme enam poleks Minu Cambodiat
Minu Cambodias pole enam jälgegi inimesest kellega koos siia sai tuldud!
Minu Cambodias pole enam isiklikku elu,ega kaaslast.
Minu Cambodias on mu kaaslase kaaslaseks vaid alkohol, sest ilma selleta on tal igav, nagu ta väidab. Ilma selleta pole baaritööks fiilingut! Aga baaritöö on koos sellega lausa "lust"!
Minu Cambodias on hommikune poeskäik peale baari avamist.
Minu Cambodias on kollase tolmuga tänavad, kõikjal vedelev prügi, sihitult hulkuvad seebud ja autode-motode vahel ringilippavad lapsed.
On soe tuul, hommikused teretuttavad teistest baaridest, kes koos minuga poes lettide vahel ringi askeldavad, paberileht vajamineva kaubaga näpus.
On viisakalt teretav kassapidaja, kes alati küsib, kuidas mu äril läheb ja kas sain poest kõik, mida vajasin.
Minu Cambodia on nukravõitu khmeerikeelne muusika, mis mind millegipärast alati merele vaatama paneb, ning samuti nukraks teeb.

Minu Cambodia on laisalt päevitustoolidel kõhuldavad-selitavad turistid

ja neid jälitavad "raisakullid", ehk müügimutid.

Kes mind kuidas kunagi, kas rõõmsalt või altkulmu tervitavad. Altkulmu sellepärast, et olen keelanud neil baari siseneda. Bisnis toimugu vaid rannal.
Minu Cambodia on noorukese khmeeritariga aega viitma tulnud vanahärra, kes randa maha istudes kohe "sae käima tõmbab", ehk torisema hakkab, kuni kogu personali tuju on rikutud. Ei meeldi talle, et kokteil on lahja, ja söök, mille ta loomulikult lõpuni sööb, on söödamatu. Ja ei meeldi ka see, et ma ainult naeratan talle üle leti ja ei pane selliste suurte apsakate eest staffi kõrvade peal käima.
See on minu Cambodia!
Minu Cambodia on lahedad vestlused kohalikust elust, uskumustest ja tavadest stafiga, siis kui on tööst vaba moment.
Minu Cambodia on ainult meie baari jaoks arusaadavad naljad, mis kustuvad niipea, kui morni näoga boss kohale ilmub ja kõiki kõiges süüdistab.
Minu Cambodia on hingematvad päikeseloojangud

Minu Cambodia on nukrate laulude, rõõmsate inimeste, tolmuste teede, elektrikatkestuse, paduvihma ja lauspäikese maa.
Minu Cambodia on mitmevärviline meri, laiad riisipõllud
kauguses sinetavad valgete randadega saared.
Minu Cambodia on tüis vaeseid ja kerjuseid, täis invaliide,
on kodutud lapsed ja prügimäerahvas.
Minu Cambodia kas meeldib väga, või ei meeldi üldse. Ma armastan seda maad, ja oleks siin ilmselt väga ünnelik, kui inimene, kellega siin koos olla ei üritaks seda õnne iga hinnaga rikkuda. Miks alkohol on alati esikohal?
Ka minu Cambodias??




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar