laupäev, 11. aprill 2015

No eile jõudis siis meie kätte kord langeda immigratsioonipolitsei küüsi!
Oli "vahva", sest mitte keegi ei saa siiani aru, mis pabereid on veel peale tööloa vaja. Tundub, et trahvi tehakse lihtsalt kõigile ja igal juhul. Kui kaks päeva tagasi sai tuttav sakslane selle eest, et tal polnud tervisetõendit, siis Reiksilt ei küsitudki seda. Aga oma trahvi sai ka Reiks loomulikult kätte!
Mina olen igatahes kaks päeva olnud lennus. Üleüleeile, kui jama algas, siis sai sakslane kõiki tuttavaid hoiatada, et kel paberid korras pole, tõmmake uttu - mundris mehed asjatavad rannarajoonis. lendasin koju lausa momendiga. Reiks oli radikuliidiga kõveras ja baari tulla ei saanud. Redutasin siis õhtuni kodus. Pimeda saabudes meie politseinikud ei armasta ringi liikuda. Ei oldud siiski meil käidud.
Ja järgmisel, see siis üleeile, veendusin taas Buddha kohalolekust. Kui ma muidu olen ärkvel juba kell kaheksa hommikul, siis sel hommikul oli millegipärast selline unekas, et tõmbasin lõõska kümneni. No ei kuulnud kella, ega midagi. Siis tuierdasin veel Samuderasse kaupa tooma ja randa sain alles üheteistkümneks. Poisikonnad olid ka juhust kasutanud, ning alles ärkasid.
 Lõuna ajal tulid naabrid-venelased pärima, et kuidas mul läks. Ma ei saanud midagi algul aru, aga siis selgus, et mundrimehed olid varahommikul kattekilesid kraapinud ja tahtnud töölube kontrollida. Paraku polnud kelleltki kontrollida. Veronikal vedas ka, ta tuli siia, aga läks kõrvalbaari üüri maksma, ning nägi neid enne, kui nemad teda. Tõmbas loomulikult ka kohe koju peitu. Sergei istus meie pool ja tegi luuret.
Reiko tuli lõunaks siiski ise kohale, sest kaua ma ikka istun klientide poole peal leti taga ja mängin turisti. Ja ega me ei pääsenudki. Selle aja sees, mis mina olin koju läinud, ja Reiko veel tulemata, olid onklid tagasi tulnud. Stafile üeldi edasi, et olgu boss homme kell kümme hommikul platsis.
HA-hahaaaa! Reiks oli kenasti platsis, tegi baari lahti ja toimetas. Mina koristasin lõunani oma kodus. Keda ei tulnud - oli asjapulgad. Lõpuks pidin ikkagi baari tulema, sest kõht läks tühjaks, ning Samudera kaup oli ka vaja kohale toimetada.
Nii! Jõudsin kohale, sain kauba lahti pakitud, koeradsöödetud, ning vaevu jõudsin teisele poole letti Sergeiga juttu ajama, kui kaarnakari maandus. Ja, mis siis juhtus! Olime kogu aeg stafile pähe tampinud, et teie ei roni immigratsioonikatele juurde jutustama, kui ei küsita. Ja baaril on omanike vaid üks, ning teiste baaride omanikke ta ka ei tunne, ega tea. Nii kaua, kui Reiko pabereid välja otsis, läks Tsomrong otse loomulikult laua äärde lätutama. ja kui muidu ta raibe vastab iga asja peale, et ma ei tea, siis nüüd, kui küsiti, et kas ta kõrvalbaari omanikku teab, näitas ta otse Sergeile. Sergei pidi ta kohapeal maha lööma äärepealt. Tegelikult on baaripidaja seal küll hoopis tema naine, aga ikkagi. Ja loomulikult  lendas üks mehikestest kohe Sergeile peale, et mis ja kes ja kus. Sergei tegi end täiesti venelaseks, ei sõnagi englisit. Mina olin siis sõbralik ja tõlkisin, et ta pole omanik, aga puhkab siin ja istub tihtilugu kõrvalbaaris, sest talle meeldib seal. Ja pass on hotellis, kui tahavad, läheb toob kohe ära, passi kaasa tassida ei tohi, varastatakse ära ju jne jne. Õnneks olid pollarid tundmatud ja vist jäid uskuma. Minu käest isegi ei küsitud, et mis mutt mina olen.
Reiksile väänati trahv kaela ja taheti ka passi pandiks, et äkki ei masa ära. Reiks saatis nad seenele üeldes, et kuidas ma siis teie meelest raha pangast kätte saan, kui pass teie käes. Tükk aega tammusid mehikesed nõutult ringi, ja näitasid teiste passe, kes kõik olid seadusekuulekalt need loovutanud. Ei midagi minu mehe passi nad ei saanud. Lõpuks teatasid, et tulevad pool viis tagasi ja kui raha pole, siis on jaoskonda sõit. Reiks tõi raha, mina istusin taas rannatoolil ja võtsin turistipäikest, aga pollareid ei tulnud. Kurat mul oli juba päikesepiste, kui nad lõpuks kohale jõudsid. Ja siis tuli asja nael - Reiksile teatati, et kui tahad kviitungit trahvi eest, maksadtäissumma, kui ei siis ainult pool !!!!!
No mida asja? Tundub, et see asi on taas mingi suurem valgetelt rahapumpamise skeem!
Kuu lõpunianti Reikole aega, et tööluba muretseda. Siis ma ei teagi, mis saab, sest Reiks läheb maiks eesti. Ma pean siis vist ainult õhtuti baari nägu näitama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar